Konverzní filtry
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Průměr / šířka filtru (mm)
Ovlivnění expozice
Tloušťka objímky
Materiál objímky filtru
Způsob upevnění filtru
HOYA filtr STARSCAPE 77 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
ADOX filtr želatinový IR-2x 72 mm
- infračervený želatinový filtr
- průměr 72 mm
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový 85B 72 mm
- vyrobený pro Cinestill T800
- i film pro umělé osvětlení lze použít za denního světla
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový 85B 62 mm
- vyrobený pro Cinestill T800
- i film pro umělé osvětlení lze použít za denního světla
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový IR-2x 52 mm
- infračervený želatinový filtr
- průměr 52 mm
- ovlivnění expozice - 1 EV
HOYA filtr STARSCAPE 72 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
- −16 %
HOYA filtr STARSCAPE 62 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr STARSCAPE 58 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
COKIN filtr Z046 FLD
Při fotografování portrétních snímků v prostředí se zářivkovým osvětlením, je vhodné použít korekční FL-W nebo FL-D filtr (v závislosti na teplotě chromatičnosti...
HOYA filtr STARSCAPE 49 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr STARSCAPE 55 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr STARSCAPE 52 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
- −21 %
NISI filtr Natural Night pro P1
- Navrženo pro použití s ??držáky NiSi P1 pro mobilní telefony
- Ideální pro noční scény a městské záběry
- Blokuje vlnové délky světla z běžných zdrojů světelného znečištění
ADOX filtr želatinový IR-2x 67 mm
- IR/infračervený želatinový filtr
- ovlivnění expozice -1 EV
- ztmavení oblohy, zvýraznění vody
ADOX filtr želatinový IR-2x 82 mm
- infračervený želatinový filtr
- průměr 82 mm
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový IR-2x 62 mm
- infračervený želatinový filtr
- průměr 62 mm
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový IR-2x 58 mm
- infračervený želatinový filtr
- průměr 58 mm
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový 85B 58 mm
- vyrobený pro Cinestill T800
- i film pro umělé osvětlení lze použít za denního světla
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový IR-2x 55 mm
- infračervený želatinový filtr
- průměr 55 mm
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový 85B 55 mm
- vyrobený pro Cinestill T800
- i film pro umělé osvětlení lze použít za denního světla
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový 85B 52 mm
- vyrobený pro Cinestill T800
- i film pro umělé osvětlení lze použít za denního světla
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový IR-2x 49 mm
- infračervený želatinový filtr
- průměr 49 mm
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový 85B 46 mm
- vyrobený pro Cinestill T800
- i film pro umělé osvětlení lze použít za denního světla
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový IR-2x 43 mm
- infračervený želatinový filtr
- průměr 43 mm
- ovlivnění expozice - 1 EV
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Konverzní filtry
Konverzní filtry posouvají chromatičnost neboli barevnou teplotu do studenějších nebo teplejších odstínů. Mohou tak efektivně potlačit negativní vliv umělých světelných zdrojů na výslednou fotografii nebo video. Využití tak naleznou nejen v interiérech – při žárovkovém (cca 3 200 K) či zářivkovém (cca 4 000 K) osvětlení – ale také venku, například při večerní nebo noční fotografii. Konverzní filtry se hodí všude, kde jsou světelně komplikované podmínky, všude, kde je vyvážení bílé barvy složité.
Určitě jste se již setkali s tím, že při osvětlení běžnou žárovkou získávají fotografované předměty, kvůli nízké teplotě chromatičnosti, oranžový až načervenalý nádech. Konverzní filtry nám umožní například použití filmů, určených pro denní světlo i za umělého osvětlení a naopak. Na fotografii níže je ukázka "studeného" (modrého) konverzního filtru.
Zatímco v digitálním fotoaparátu není problém přepnout nastavení Vyvážení bílé barvy (White Balance), v klasické fotografii bychom museli zvolit film pro umělé osvětlení. Zapamatujme si, že teplota osvětlení (chromatičnosti) se udává ve stupních Kelvina (°K). Na fotografii níže ukázka "teplého" (oranžového) filtru.
Konverzní filtry v digitální fotografii pomalu ztrácejí své opodstatnění, neboť jejich funkce lze velmi dobře nahradit správným nastavením bílé barvy přímo ve fotoaparátu. Nebo můžeme změnit teplotu osvětlení již hotového snímku v nějakém fotoeditoru při postprodukci v počítači (ideálně z nekomprimovaného RAW nebo TIFF formátu).
V klasické analogové fotografii je však jejich funkce nezastupitelná a velmi důležitá.
Konverzní filtry dělíme podle úpravy teploty chromatičnosti na:
- zvyšující teplotu chromatičnosti
- snižující teplotu chromatičnosti (oteplující)
Určitě jste se již setkali s tím, že při osvětlení běžnou žárovkou získávají fotografované předměty, kvůli nízké teplotě chromatičnosti, oranžový až načervenalý nádech. Konverzní filtry nám umožní například použití filmů, určených pro denní světlo i za umělého osvětlení a naopak. Na fotografii níže je ukázka "studeného" (modrého) konverzního filtru.
Zatímco v digitálním fotoaparátu není problém přepnout nastavení Vyvážení bílé barvy (White Balance), v klasické fotografii bychom museli zvolit film pro umělé osvětlení. Zapamatujme si, že teplota osvětlení (chromatičnosti) se udává ve stupních Kelvina (°K). Na fotografii níže ukázka "teplého" (oranžového) filtru.
Konverzní filtry v digitální fotografii pomalu ztrácejí své opodstatnění, neboť jejich funkce lze velmi dobře nahradit správným nastavením bílé barvy přímo ve fotoaparátu. Nebo můžeme změnit teplotu osvětlení již hotového snímku v nějakém fotoeditoru při postprodukci v počítači (ideálně z nekomprimovaného RAW nebo TIFF formátu).
V klasické analogové fotografii je však jejich funkce nezastupitelná a velmi důležitá.
Konverzní filtry dělíme podle úpravy teploty chromatičnosti na:
- zvyšující teplotu chromatičnosti
- snižující teplotu chromatičnosti (oteplující)